Lita inte på gammelmedia

22 03 2010

Demokrati är något som i stort sett alla tar för givet,

Jag dristar mig att skriva att alla svenska medborgare tar uttryck som ”rättsäkerhet” ”demokrati” ”frihet” som något alla får per automagik”?

Demokrati? Dvs prasselpapper och tvmedias totala ointresse av att rapportera om PPs framgångar för att i stället berätta om det hemska SD?

SD är enligt mig valets största vinnare pga medias önskan att det så skulle vara.

SD är lättare att tampas med ,med tanke på¨deras invandrarfientliga agenda. Att där sen( i dess ledning finns) direkta kopplingar till 80-talets (BSS) Bevara Sverige Svenskt organisation. Dvs en på den tiden naziorganisation gör det ej svårare att attackera enligt sossementaliteten.

Sossarnas inställning är i detta förståelig men deras försök att tysta media (svt) via löften av riksdagens egna lilla pygme (minns ej namnet,sorry :-))

100miljoner är dock SVT lovade av ”pagrotsky” varför? Det undrar jag?

För att radio o tv tjänst ska kunna  jaga licenssmitare samtidigt som de höjer denna av satan införda avgift?

Enligt mig är SVT INTE opartiska i valdebatten! således så rekommenderar jag ett allmänt licensskolk!

Jag menar, vafan pygmen fixar 100miljoner till SVT av VÅRA skattepengar för att sen ändå kräva oss på en förlegad licenspeng?

En licens för att man innehar en TV/VIDEO eller snart en dator!!?

För att i mitt förvirrade inlägg återgå till demokratins självklarhet. Jag citerar R.Falkvinge . . .

”Demokratin är inget självklart utan något som behöver erövras gång på gång”

Jag har ofta kollat snett på exvis TV4, mkt pga deras opartiskhet såsom en del av ”BONNIERKONCERNEN”

Alltså de som äger: TV4/Canalplus/Expressen/DN/ osv, hur kan de överhuvudtaget ge en opartisk piratpartidebatt??

En debatt där de själva lixom alla anställda är beroende av ett piratpartifail? Att bonnier även innehar ett stort antal rättigheter inom musik o film behöver jag nog inte berätta.

Jag skriver,, släng ut TVn  o licensen med den. En demokrati behöver inte den eller den partiska rapportering däri. Skulle jag få behov av sådant otyg kan jag alltid flytta till nordkorea ;-P (iratpartiet)

Åtgärder

Information

Kommentera

